LAM’ON е българският финалист на международния конкурс Chivas Venture 2019


От МOVE.BG, публикувана на 11 януари 2019

От 2014 г. насам марката Chivas, чрез своя конкурс, финансира и напътства предприемачи от цял свят, в борбата с най-големите световни социални и екологични проблеми.

Социалните бизнеси, участвали в програмата на Chivas Venture през отминалите четири години, са повлияли положително на живота на повече от 1,000,000 души в 40 държави. Конкурсът търси активните, можещите и искащите, които се стремят към обща положителна промяна в гражданите и обществената среда.

Сегашното издание на конкурса се провежда в 20 държави, като финалистите от всяка държава получават възможността да участват в акселераторска програма в Лондон през месец март и участие във финалната фаза на конкурса в Амстердам през май, където се съревновават за награден фонд от 1 милион долара.

На 10 януари се проведе финалът на Chivas Venture за България. Четири отличаващи се социални проекта, представиха своите бизнес идеи пред почетно жури и разнородна публика. След дълъг подбор на проекти от цялата страна, на сцената застанаха ISE - Initiative for social empowerment, Hyperfold, MeteoRock и LAM’ON.

ISE е НПО, която през последните 4 години подпомагат живота на хора от най-уязвимите социални групи, чрез обучения позволяващи им да придобият нови умения и увереност за трудова реализация, като по този начин допринасят както за повишаване стандарта им на живот, така и за тяхното социално интегриране. С потенциалния награден фонд, те обещаха да продължат и разширят техния модел, като включат в програмата си повече хора и по-широка гама от продукти.

Hyperfold е инновативна технология за сгъване, приложима върху дизайна на опаковки за еднократна и многократна употреба. Едновременно с това, разработват собствен бранд, предлагащ алтернатива на масово използваните опаковки.

MeteoRocks е разработчик и производител на метеорологично оборудване. Целта им е да изградят най-голямата мрежа от метеорологични станции в България и региона. Събираните данни ще бъдат използвани за разработването на локален модел за подобряване на синоптичните прогнози и своевременно предупреждение за опасни метеорологични явления.   

LAM’ON представи своя иновативен за световния пазар продукт -  биоразградимо ламиниращо фолио, насочено към печатната индустрия. Отличаващо от съществуващите алтернативи на пазара е, че при употребата на техния продукт не се отделят вредни емисии, а лепилния слой се характеризира с пълна разградимост. В момента предстои пилотна тестова употреба на фолиото в 7 от най-големите български печатници.

Именно те спечелиха гласа на журито и възможността и да се борят със социални предприемачи от 20 държави за големия награден фонд, както и да се срещнат и работят с експерти от цял свят. Поздравления, LAM’ON!

Автор
още по темата

още от Актуално