Занемарени пространства в 4 български града получиха нов живот с иновативен дизайн

Любими места в София, Плевен, Силистра и Търговище станаха част от второто издание на инициативата “Почисти и разкраси с CIF”, чийто партньор е MOVE.BG


От МOVE.BG, публикувана на 20 май 2019

Три градски пространства в София, Плевен и Силистра получиха нов облик по време на второто издание на Почисти и разкраси с CIF. Тази събота изданието за 2019 година, чийто партньор е MOVE.BG, завърши с представяне на града победител Търговище. Гражданите видяха на живо трансформацията на занемарения амфитеатър в скейт парк с ново име „Мечтатели“ и станаха активна част от промяната.

В инициативата тази година се включиха хора не само от София, Плевен, Силистра и Търговище, а от цяла България. “Почисти и разкраси с CIF” се довери на творците от Destructive Creation за изпълнение на трансформациите.

По време на тазгодишната кампания бяха обновени три предварително избрани пространства:

  • занемареният фонтан в Княжеската градина в София - бяха поставени дървени шезлонги, кашпи с цветя и огледални повърхности, а пространството получи ново име - „Фонтанът на отраженията“;
  • “Слънчевата спирка“ в Гаровата градина в Плевен  - обектът около любимия фонтан на плевенчани беше почистен и разкрасен след 10 години без никакви грижи и поддръжка;
  • “Площадката на изкуствата“ в Младежкия дом на град Силистра - бяха поставени пейки във формата на всички изкуства, които се изучават в дома.

Четвъртият обект беше избран с отворено гласуване между 63 предложения. Във вота между 11 март и 22 април, който MOVE.BG подкрепи по социалните си канали, участваха 24 000 души, като Търговище стана победител.

По желание на местните жители беше създаден скейт парк „Мечтатели“ в занемареното пространство около амфитеатъра в градската градина „Роден кът“. В “Мечтатели” скейтърите и велолюбителите  вече могат активно да спортуват и се забавляват чрез 5 различни съоръжения за скейтборд и ролер скейтинг, както и конуси за ролери, подходящи за слалом и фрийстайл скейтинг.  

Счупените пейки бяха поправени и боядисани в ярки зелени цветове с помощта на местни доброволци. На голямата стена на амфитеатъра бяха изрисувани графити - връзка между отделните исторически епохи.

Търговище, 18 май.

Повече за инициативата ни разказва човекът двигател на “Почисти и разкраси с CIF” Никол Богданова. Никол е част от маркетинг екипа на Unilever и отговаря пряко за Cif и други брандове на компанията.

Защо е важно да реновираме градските пространства?

Много е важно да ги пазим всъщност :) Но е факт, че има ужасно много занемарени пространства – кътчета, които някога са имали значение за локалните общности, а сега са позабравени. Това беше и изходната ни точка – изводът, който внесе локална релевантност на една иначе глобална кауза на бранда.

Искаме не просто да почистим дадено място, а да му вдъхнем нов живот и функция, да го разкрасим и вдъхновим хората за промяна. Защо? Дългосрочно вярваме, че така всъщност създаваме една по-добра среда за живот за всички. Че лека-полека, хората ще се вдъхновят и обединят за позитивна промяна – такава, която променя дори начина на мислене и възприятията ни за света. Най-вече е важно, за да повярват хората, че наистина всеки може да е двигател на промяната и част от решението, с малко повече усилия. Иначе най-лесно е да се оплакваш :)

Никол Богданова.

Защо решихте да поканите Destructive Creation за партньор?

Destructive Creation са не само талантливи артисти, но и страхотни професионалисти. Градският им модерен стил пасва на нашия бранд. Но най-вече – провокират хората за позитивна промяна непрекъснато. Те са ни абсолютни съмишленици.

Кампанията ни е толкова успешна и заради точните партньори – тези, които „врят и кипят“ като нас за промяна и припознават каузата като обща, не просто поредната бранд активация, не просто CSR (корпоративна социална отговорност –б.а.).

Как разкрасяването на едно пространство се превръща в изкуство?

Не се бях замисляла над дейността ни по този начин :) Изкуството (само по себе си) определено не е в основата на идеята и целите на кампанията „Почисти и разкраси с Cif”.

И все пак наистина се получава вид изкуство – защото не просто почистваме, а добавяме функционалност на мястото, някаква добавена стойност. Кътче, което да буди позитивни емоции у хората. Градски шедьовър.

Артистичният почерк на Destructive Creation също е голям фактор за крайния резултат.

Как хората приемат подобни инициативи, които наблягат на обновяването на градската среда чрез изкуство?

Отново – мисля, че това, което ги докосва истински, е добавената стойност на трансформираното място. Това, което ще ги връща отново и отново към кътче от собствения си град, което са подминавали с години.

Вярвам, че не просто се радват на подобни инициативи, а дори се окриляват и активират. Най-малкото е научно доказано, че красотата ни прави по-щастливи :) Индивидуално за всеки, тази красота, изразена в чувство на удовлетворение, провокиращо ума и сетивата.

MOVE.BG в подкрепа на градската среда

Грижата за околната среда е сред ключовите приоритети на MOVE.BG. Зелените инициативи и бизнеси са част от проекта ни “The ChangeMakers of Bulgaria - Двигателите на промяната в България”.

“The ChangeMakers of Bulgaria”идентифицира, свързва и обединява променящите страната ни в национална мрежа. България има таланти, които адресират световни предизвикателства. В MOVE.BG искаме да покажем техните лица и да стимулираме промяната от България за света.

За да създадем заедно нашето утре!

Ако ти си човек, който има ясна ценностна система и визия за позитивна социална промяна!

Ако използваш иновации и нови технологии в подкрепа на социалния и икономически напредък!

Стани част от The ChangeMakers!

Включи се сега!

Автор
още по темата

още от Градска джунгла