Кои медии са по-плуралистични -- обществените или частните? Чие съдържание е по-информативно? На кого да вярваме повече? Финансиране и собственост -- има ли значение КОЙ? Пазарът достатъчен ли е -- като регулатор и като източник на финанси? Как можем да гарантиране независимост на обществените и частните медии?
На тези, но, най-вече, на вашите въпроси отговориха Бойко Василев и Силва Зурлева по време на дебата на MОVE.BG „Частни или обществени медии?".
Дебатът бе част от кампанията на MOVE.BG в подкрепа на „Европейската гражданска инициатива за медиен плурализъм". Целта на инициативата е да задължи европейските институции да приемат, мерки в защита на медийния плурализъм (повече информация тук). За да се постигне това, трябва да се съберат 1 млн подписа на европейски граждани от най-малко 7 държави-членки, като за всяка ДЧ има минимална квота (България -- 13 500).
Кампанията на MOVE.BG цели, освен подкрепата и популяризирането на инициативата и темата за плурализма, но и повдигане на важни въпроси от областта на медийната дейност пред общественото внимание. Също така, в нейните рамки правим опит чрез дискусия и рационализъм да достигнем до консенсусни решения по някои от проблемите на медиите.