Успешните фестивали и техните навици в социалните медии

Добри практики за използване на социалните мрежи в организацията на големи събития


От МOVE.BG, публикувана на 13 ноември 2017

Животът на фестивалния организатор е голямо предизвикателство. Необходимо е грандиозно количество работа, за да се подберат и осигурят подходящите участници, да се събере отдаден работен екип и да се оформи бранд имидж, който перфектно съвпада със целевата аудитория. Дори и да сте успели в гореизброените начинания, вашата работа по маркетинга никога не свършва.

Според една от най-големите световни платформи за събития Eventbrite, 25 % от онлайн трафика към страници за закупуване на билети в глобален мащаб идва от препратки в социалните мрежи. С подходящата маркетингова стратегия може да увеличите този трафик и да превърнете преглежданията в повече продажби или регистрации за присъствие на вашето събитие. Затова събрахме за вас практики и съвети с доказан резултат, които могат да изведат вашият фестивал на преден план в социалните мрежи.

 

Не правете компромиси с дизайна

Интересната концепция за фестивал се нуждае от креативна визуална идентичност - лого, оформление на страницата в социалните мрежи, публикации и др. Брандирането на вашия фестивал е от първостепенно значение. Първите визуални впечатления и успоредният маркетинг (едновременно офлайн и онлайн) трябва да проектират професионално имиджа на фестивала ви и неговата индивидуалност. Добрият дизайн е чудесна инвестиция, така че не залагайте на евтини решения и постери, направени на Word.

 

Ангажирайте участниците

Талантливите участници във вашето събитие могат да бъдат безценни в повишаването на осведомеността за него в социалните мрежи. Хедлайнерът на фестивала ви по всяка вероятност има солидна база от последователи в социалните медии, както и лоялна фенска маса. Работете с всички участници, за да споменат събитието ви във фийда си и да информират своите почитатели.

 

Продължавайте да споделяте и след фестивала

Дори и вашето събитие да е приключило, вие можете да използвате социалната мрежа, за да откриете най-доброто съдържание от посетителите и да го споделите със света. Винаги ще има видеа и снимки, които може да използвате, за да напомните на хората колко добре са си прекарали или да накарате тези, които са изпуснали събитието да съжаляват за това. Инструменти като Storify могат да ви улеснят. Никога не е прекалено рано за събиране на нова публика за следващото издание на фестивала ви.  

 

Улеснете споделянето

Вашите посетители могат да споделят с приятелите си в социалните мрежи снимки и видео от преживяването. Може да окуражите това поведение като създадете повече възможности за това. От баналния банер за снимки с логото на събитието ви до оформянето на оригинална специална среда, която естествено предразполага към правенето на снимки или видео за Instagram и Facebook - вариантите са много и зависят от креативността на екипа ви.

 

Дефинирайте таргет групите си и ги открийте онлайн

Когато обмисляте стратегия за дигитален маркетинг на вашия фестивал, първото нещо, което трябва да направите е да сегментирате вашата потенциална публика и да направите профили на всеки сегмент. Например семейства, тийнейджъри, жени над 40 години и т.н. След като сте предприели тази стъпка може да решите: кои канали в социалните мрежи да използвате, с какви онлайн платформи и медии да работите като информационни партньори, какъв идеен подход да използвате в рекламата.

 

Предварително планиране на съдържанието за по-малко стрес

Съдържанието, което публикувате в социалните медии е магнит за уеб трафик и ангажиране на потенциална публика. Колкото по-рано вашият маркетинг екип е готов с планирането на съдържанието за преди и след фестивала - толкова по-добре за събитието и екипа ви.

 

Хората зад събитието

Екип, доброволци, спонсори, участници... Разкажете историята на хората зад вашия фестивал. Един път седмично може да представяте по една ключова фигура "от кухнята". По този начин ще придадете по-човешки облик на фестивала си и ще припомните на публиката си за труда, който седи зад успешната реализация на събитието. Хората ще оценят тази стратегия и ще използват своите профили, за да промотират събитието ви допълнително.

 

Хаштагът като жив инструмент за проследяване на обратната връзка

Хаштагът не само помага на посетителите да обсъждат събитията, но и улеснява организаторите да проследяват онлайн разговорите, които засягат качеството на организацията. Инструментът може да служи не само за подбиране и споделяне на съдържание, качено от потребителите, но може и проактивно да повдига въпроси относно мероприятието. Може да откриете оплаквания, с които да се справите навреме и да направите вашия фестивал по-приятен за всички.

 

Проект „Иновативните фестивали - за хората, икономиката и умните градове“ се изпълнява с финансовата подкрепата на Столична община Програма Европа 2017 от  фондация МОЖЕ.БГ, в партньорство с ОКИ Дом на културата "Искър" и Фондация " Бауерзакс".

Мненията и/ или заключенията, изразени в материала, не представляват официално становище на Столична община.

Автор
още по темата

още от Решения за България: Култура