Представяме ви поредното интервю от съвместната поредица на MOVE.BG и БНР “Христо Ботев” - гостува ни Александър Петров от инициативата “Едно Дърво”.

Какъв трябва да бъде един учител? Администратор, който по цял ден пише докладни и се отчита? Калкулатор с телефон в ръка, който брои преподаден материал и изнесени часове?
Не!
Той трябва да бъде преди всичко ментор, мотиватор и духовен водач на децата.
Така мисли нашият ChangeMaker Мирослав Джоканов. Той е създател на иновативен проект, който поставя учениците в центъра на образователната система и предоставя необходимото време на учители и родители, така че да могат пълноценно да обръщат внимание на развитието на децата.
Мирослав е човек, който променя България днес!
Как го прави ли?
Чрез своя проект - онлайн платформата ШКОЛО. Тя е облачна услуга, с помощта на която училищата могат да планират по-добре ресурсите си - т-нар. ERP планиране (Enterprise Resource Planning). Или казано по-просто - ШКОЛО подпомага учебния процес чрез дигиталните технологии.
Проектът променя начина на работа в училищната система като автоматизира част от административните и комуникационни процеси. В резултат учителите вече могат да бъдат ментори и да обръщат повече внимание на децата, защото ШКОЛО:
- премахва хартиените дневници;
- слага край на досадното смятане с калкулатор;
- премахва нуждата от физически родителски срещи и от телефонни обаждания.
Също така, ШКОЛО ангажира родителите чрез публикуване на известия и SMS-и директно в смартфоните на родителите, дава бърз и лесен достъп до резултатите на децата и предоставя възможности за онлайн записване и проследяване на извънкласни дейности от вкъщи или от работното място.
Учениците пък стават още по-мотивирани, защото платформата им предоставя достъп до учене чрез игровизации, и защото децата започват да се чувстват център на системата, тъй като могат да оценяват своите задания и учители и да общуват директното с преподавателите си онлайн, а не само в определения брой часове на седмица.
“На първо място ШКОЛО автоматизира между 5% и 10% от общата административна тежест в училищата. Това означава, че учителите вече вършат по-малко бюрократични задачи и съответно имат повече време за образователни и възпитателни дейности, обяснява ни Мирослав.
“В допълнение комуникацията между училище и родител се е подобрила многократно, родителите имат по-голямо доверие в образователната институция и се чувстват по-въвлечени в образователния процес. При учениците пък се забелязва силно дисциплиниращ ефект - средният успех се покачва автоматично с 0.05 единици в годината, в която едно училище премине изцяло на ШКОЛО дневник.“
До момента в платформата участват 800 училища и 700 000 потребители. Изпратени са милиони съобщения между училища, родители и ученици.
“Технически самата платформа не е в никакъв случай връх на иновацията. Но съвкупността от услуги, които предлага ШКОЛО - добро потребителско изживяване, високо ниво на техническа поддръжка, висока адаптируемост на системата спрямо специфичните нужди на всяко едно училище - този пакет от характеристики е нещо ново и то на глобално ниво,“ разказва ни Мирослав.
“Чисто брандово ШКОЛО придава позитивна аура на България сред предприемаческите аудитории в цяла Източна и Централна Европа.”
Най-големият урок за Мирослав?
“Великите дела не се правят от велики хора, правят се от велики екипи.
За да стартираш успешен бизнес не ти трябва капитал, трябва ти яко дупе.”
Това е Мирослав!
А ти? Участваш ли в подобен проект? Променяш ли България днес?
Включи се в The ChangeMakers!
Двигателите на промяната е проект на MOVE.BG, който идентифицира, свързва и обединява променящите България в национална мрежа. България има таланти, които адресират световни предизвикателства. В MOVE.BG искаме да покажем техните лица и да стимулираме промяната от България за света.
За да създадем заедно нашето утре!
Ако ти си човек, който има ясна ценностна система и визия за позитивна социална промяна!
Ако използваш иновации и нови технологии в подкрепа на социалния и икономически напредък!
Стани част от The ChangeMakers!