Български продукт полетя на първия полет без пластмаса в света

Ядливите чаши за кафе Cupffee летяха от Обединените арабски емирства до Австралия в Деня на Земята.


От МOVE.BG, публикувана на 10 май 2019

Точно на Деня на Земята, 22 април, се осъществи първият дълъг полет в света без пластмаса, а български продукт беше част пътуването на “Етихад” между Абу Даби и Брисбейн. Ядливите чашки за кафе Cupffee показаха, че България има потенциала да решава световни проблеми като замърсяването на природата по иновативен и успешен начин.

Чашките Cupffee са био, веган и без ГМО. Те са направени от  изцяло от натурални зърнени продукти, което позволява след изпиването на кафето чашката да бъде изядена и така да не оставяме следи в природата, които биха се разграждали стотици години.

Cupffee е един от бизнесите, включени в проекта на MOVE.BG - The ChangeMakers: Двигателите на промяната, който цели да покаже лицата зад подобни положителни инициативи. Повече за компанията, успехът на Cupffee в полета на “Етихад”, както и какви са бъдещите планове на стартъпа ни разказва един от съоснователите на проекта Симеон Гавраилов.

А Вие докато четете, можете да си похапнете една вкусна чашка Cupffee  в кафе-бара на Cowerking by MOVE.BG.

Откъде дойде идеята за Cupffee?

Идеята на Cupffee е на моя бизнес партньор, който един ден дойде при мен и ми сподели: “Нямали да е готино, ако може да си изядеш чашката, след като си изпиеш кафето?”. Аз много се запалих по това предложението, защото би било супер готино и полезно да имаме подобен продукт и да не замърсяваме природата.

Така започнахме да разработваме заедно изработката на тези иновативни чашки. Стартирахме през 2003-та година с прекъсвания и подновявания. Постепенно развихме самата концепция, разработихме и построихме първите ни машини, създадохме и рецептата за чашките. Преминахме през доста затруднения, но накрая създадохме Cupffee.

Как успяхте да станете част от първия полет без пластмаса в света?

Това стана чрез наши партньори.Те ни представиха на едно авиоизложение в Хамбург. Там предизвикахме голям фурор пред авиокомпаниите, като не само “Етихад”, но и други големи фирми проявиха интерес към Cupffee.

“Етихад” прецениха, че ние предлагаме една от най-иновативните стартъп идеи и решиха първи да предложат нашите чашки на борда на световен полет. И това стана факт на 22 април.

Чашките на Cupffee.

Планирате ли други продукти, подобни на чашките?

В момента сме се фокусирали върху сегашния размер на чашките. В близко бъдеще се надяваме да започнем разработка и на другите два продукта. Единият е по-голяма чашка, а другият - бъркалка. И двата продукта ще бъдат от същия материал, като настоящата чашка на Cupffee.

Също така, планираме да увеличим капацитета на производството ни, за да достигнем до повече хора. По този начин ще успеем да постигнем промяната и да се грижим за природата. Защото това означава да бъдеш истински changemaker.

Какъв е основният ви пазар?

От една страна - България, родината на Cupffee, защото у нас все още подобни продукти могат да бъдат намерени на малко места. Тоест - има възможности за растеж и затова едната ни цел да пробием на максимално много места тук.

Естествено, целим и световния пазар. Получаваме запитвания от много страни, на практика от всички континенти. В момента основно сме насочили към Европа и Близкия изток, където има голям интерес към подобни новаторски и природосъобразни продукти.

Какви са предизвикателствата и възможностите пред иновативните стартъпи като вашия?

Сериозно предизвикателство е недоверието сред част от хората, които заявяват, че подобни идеи са невъзможни. Въпросът, обаче, е ние да не спираме да работим и да се развиваме, защото това е пътят, по които можем да покажем на потребителите и инвеститорите ползите от Cupffee.

От друга страна, все по-нарастващото търсене на еко продукти и еко инициативи пък създава сериозни възможности за развитие на продукти като Cupffee. Важното е подобни бизнеси и идеи да получават по-голяма видимост, за да можем да убедим потребителите в нуждата от опазване на природата ежедневно, например с чашката кафе рано сутрин.

Какъв е най-големият ви урок досега?

Няма невъзможни неща, защото всичко може да бъде направено. От много места чувахме, че това няма да се случи и чашката ни няма да издържи.

Важният урок, обаче, е че не трябва да спираш да вярваш и да работиш упорито и целенасочено.

The ChangeMakers

Двигателите на промяната е проект на MOVE.BG, който идентифицира, свързва и обединява променящите България в национална мрежа. България има таланти, които адресират световните предизвикателства. В MOVE.BG искаме да покажем техните лица и да стимулираме промяната от България за света.

За да създадем заедно нашето утре!

Ако ти си човек, който има ясна ценностна система и визия за позитивна социална промяна!

Ако използваш иновации и нови технологии в подкрепа на социалния и икономически напредък!

Стани част от The ChangeMakers!

Включи се сега!

По интервюто работиха: Татяна Ремова и Марин Маринов

Автор
още по темата

още от The ChangeMakers - Двигателите на промяната