Зелените стартъпи, научни проекти и граждански инициативи могат да попълнят въпросника на проучването до 31-ви май.
За да стане идеална дигиталната екосистема в Пловдив според гражданите на града са необходими сътрудничество между традиционния и дигиталния бизнес на местно ниво.
Също така, по-активно гражданско общество, независимо е-правителство, единна система за следене и обсъждане на проекти, споделено знание и икономика, за постигане на оптимална бизнес среда. Това стана ясно по време на работна среща в рамките на турнето EDIT on the ROAD, проведена на 16-ти септември между представители на местната дигитална общност и традиционния бизнес в Пловдив.

Целодневното събитие бе открито от Саша Безуханова - основател на MOVE.BG и инициатор на отворената мрежа за дигитално развитие - EDIT. За развитието на дигиталната общност в града говори Георги Стоев от IndustryWatch и TrakiaTech, а Биляна Пантева, сертифициран Google trainer представи възможностите за онлайн присъствие с инструменти на Google.
Предизвикателства и перспективи пред Пловдив
По време на следобедната сесия участниците във фасилитирана от Ирина и Петър Горялови работилница очертаха предизвикателствата пред бизнеса в Пловдив. А именно - лоша инфраструктура и трафик, недостиг на квалифицирани кадри за индустрията, липса на данъчни облекчения и трудности при комуникацията с общинската администрация. Въпреки тях обаче съществуват немалко перспективи за развитие и разпознаваемост на града. Смарт строителство и R&D център за развитие на софтуер за смарт сгради, използване на криптовалути за културни продукти и туристически обекти, VR за дигитализация на всички културни обекти в града са само част от потенциалните възможности според дигиталната общност в града. Амбициите на пловдивчани за позициониране на родния им град се категоризират в няколко основни направления - иновативен подход към запазването и промотирането на местната история и култура, изследователскки центрове за иновации, посредством криптовалути и блокчейн решения.
Какво следва
В Пловдив бе втората спирка на серия еднодневни посещения из страната. Предстоят Велико Търново, Габрово, Враца и Русе, където EDIT ще срещне местните дигитални предприемачи с представители на традиционния бизнес и администрацията. В рамките на всяко събитие в страната е предвидена лекция от утвърден на международно ниво предприемач, презентация на инструментите за онлайн присъствие на Google, както и работилници за идентифициране на предизвикателствата и възможностите за развитие на регионалния бизнес чрез въвеждане на дигитални решения.
Паралелно с турнето екипът на EDIT провежда проучване на дигиталния стартиращ, малък и среден бизнес в цялата страна. Данните от второто национално годишно проучване на дигиталния бизнес в България ще бъдат представени на заключителна конференция в София през ноември.
Инициативата е на платформата MOVE.BG и технологичната компания Google.