Обучителни събития и срещи между отделните общности са нужни на Стара Загора


От Danya Fuchedzhieva, публикувана на 2 октомври 2017

Недоверие към технологията и неинформираност

Това са основните пречки пред ефективното партньорство между дигитален и конвенционален бизнес в Стара Загора. До този извод достигнаха представители и от двете страни по време на работна среща в рамките на инициативата EDIT on the ROAD. Събитието, проведено на 17-ти септември, бе третата спирка от турнето на EDIT on the ROAD в страната. Тримесечното роудшоу из България се организира от отворената мрежа за дигитално развитие - EDIT и партньорите им от Google.

 

 

Целодневната програма продължи със следобедна сесия, водена от професионалните фасилитатори Ирина и Петър Горялови.

На нея участниците набелязаха както предизвикателствата пред развитието на бизнес екосистемата в града, така и възможните решения за подобряване на средата. Голяма част от проблемите, свързани с липса на специалисти, ниска финансова култура и познаване на финансови инструменти, недоверие и трудности при създаване на партньорски отношения, могат да бъдат преодолени посредством повече обучителни събития и срещи между отделните общности. До този извод достигнаха местните представители на дигиталната общност и традиционния бизнес. Според тях за идеална екосистема в града са необходими синергия между бизнес, образователни институции и граждани и образователни програми, съобразени с местния икономически профил. А след десет години старозагорци виждат града си като лидер в разработката на софтуерни продукти.

 

 

Програмата в Стара Загора откри Саша Безуханова, дигитален пионер, основател на MOVE.BG и инициатор на EDIT.

Освен нея гостите на събитието чуха успешния пример на своя съгражданин инж. арх. Стоян Тодоров. Старозагорецът е основал в родния си град дъщерна фирма на немската iQvolution AG - “Aикюволушон България”. Компанията днес е позиционирана на международния пазар за услуги в областта на 3D лазерното сканиране и има записани в биографията си над 200 проекта в цяла Европа, САЩ и в Средния Изток. Представител от страната на Google бе Биляна Пантева, която показа как се работи с дигиталния инструментариум за бизнес на Google и представи Google Дигитален гараж.

За инициативата

Мащабната обиколка на страната EDIT On The ROAD стартира през август с нетипична плажна конференция във Варна. EDITogether Varna: Digital Meets Art срещна технологични пионери, артисти и предприемачи. Тя даде началото на турнето EDIT On The ROAD, което минава през 7 български града.

В рамките на всяко събитие в страната е предвидена лекция от утвърден на международно ниво предприемач, презентация на инструментите за онлайн присъствие на Google, както и работилници за идентифициране на предизвикателствата и   възможностите за развитие на регионалния бизнес чрез въвеждане на дигитални решения.

Международен финал

Дигиталното турне на EDIT и Google ще завърши с голяма конференция в София на 23 ноември. Неин гост ще бъде комисарят по дигиталните въпроси Мария Габриел, както и високопоставени представители на световни технологични компании. Целта на събитието, освен да представи резултатите от тримесечната обикока EDIT on the ROAD, е и да даде заявка за потенциала на България на бъде регионален дигитален хъб на Балканите.   

MOVE.BG

тагове
Актуално,
Автор
още по темата

още от Решения за България: Digital