Google дава $340 милиона на малкия и среден бизнес чрез безплатни реклами

Мярката, въведена заради икономическите трудности, които причинява COVID-19 на МСП-тата, ще важи за всички платформи на Google, включително YouTube.


От Марин Маринов, публикувана на 29 март 2020

Американският интернет гигант Google отпусна $340 милиона в подкрепа на малките и средни предприятия (МСП) по света под формата на ваучери за безплатни реклами - Google Ads Credits. Мярката е част от икономически пакет на стойност $800 милиона, който компанията обяви тази седмица и чрез който ще подпомогне бизнеси и организаци в борбата с коронавируса и икономическите последици от COVID-19. Освен МСП-та финансиране ще получат още Световната здравна организация и различни държавни агенции ($250 млн.),  НПО-та и финансови институции, които осигуряват достъп до капитал за малки предприятия ($200 млн.), както академични институции и учени под формата на ваучери за Google Cloud ($20 млн.). 

Безплатни реклами за МСП-та

Рекламните ваучери ще важат за всички платформи на Google, включително най-популярните - търсачката Google Search, платформата за видео споделяне YouTube, като и рекламната мрежа Google Display.

Пакетът от безплатни реклами е специално създаден за МСП-та, защото, от една страна, се очаква те да пострадат най-сериозно икономически от мерките срещу коронавируса, посочват от Google. А от друга страна, малките и средни предприятия са над 90% от компаниите по света, като те дават работа на 50% от заетите, според данни на Световната банка.

Как да получите безплатните реклами?

Ваучерите ще бъдат отпускани на МСП-та от цял свят, които имат профили в Google Ads. Освен това, те трябва да са използвали своята регистрация през 2019 и/или 2020 година - тоест, трябва да сте направили реклама, независимо от сумата, след 1 януари 2019 година.

Ваучерите ще важат до края на 2020 година. За да разберете дали и колко финансиране под формата на безплатни реклами сте получили, трябва да влезете в профила си в Google Ads и да проверите дали имате известие от Google за Ad Credits. Поради многото компании и пазари, с които работи американската компания, съобщението може да се забави известно време.

Facebook също обяви подобен пакет с рекламни ваучери за малки и средни предприятия на стойност $100 млн, но все още от компанията не са разкрили подробности.

В България

Тази седмица коалиция от ключови организации от стартъп екосистемата изпрати отворено писмо до българското правителство с предложения за незабавни мерки в подкрепа на иновативните МСП-та в стартираща и активна фаза на развитие (startups и scaleups). BESCO, EDIT - отворената дигитална мрежа на MOVE.BG, Endeavor и BVCA застават зад конкретни предложения, които да подпомогнат стартиращите компании в плавното им преминаване през кризата, свързана с COVID-19, и да осигурят положителното им развитие и ръст в бъдеще.

Прочетете пълния текст на писмото тук.

Автор
още по темата

още от Решения за България: Digital